Tuesday, 18 November 2014

Kebaikan Alfalfa Kepada Badan Kita.

Assalammualaikum & salam sejahtera semua..

Harini Maa nak cerita tentang kebaikan Alfalfa kepada badan kita. Pasti ada yang tak pernah dengar perkataan Alfalfa kan. Maa dulu pun macam tu. Bila kawan kenalkan produk Shaklee Alfalfa Complex, barulah tahu. Itupun sebab nak cari supplimen untuk tambah susu badan.

Ok, bagi yang tak pernah dengar & nak tahu tentang Alfalfa, mari Maa terangkan ya. Alfalfa ni adalah sejenis tumbuhan yang mempunyai akar yang memanjang 6 meter ke dalam tanah untuk menyerap vitamin & mineral. Jadi, memang banyaklah vitamin & mineral yang terkandung di dalam tumbuhan ini. Nama saintifik bagi Alfalfa adalah Medicago sativa atau juga dikenali sebagai Lucerne.  Dibawah ini adalah gambaran akar alfalfa yang sungguh panjang itu berbanding tumbuhan lain..


                              Gambar ihsan Google :)

Inilah salah satu sebab mengapa Shaklee memilih tumbuhan Alfalfa sebagai salah satu produk kesihatan. Alfalfa ni ada banyak kegunaan. Antaranya ia memang digunakan secara tradisional untuk meningkatkan penghasilan susu ibu dan ramai ibu-ibu telah mengakui kesan positifnya. Ni Shaklee Alfalfa Complex..


Didatangkan dengan dua saiz botol yang berbeza iaitu mengandungi 330 biji dan 700 biji. Boleh pilih yang mana satu. Alfalfa ni boleh diambil tidak lebih 10 biji setiap hari. Ikut kesesuaian kita. Untuk makluman, setiap hidangan Shaklee Alfalfa Complex mengandungi 30 mg Kalsium iaitu bersamaan dengan segelas susu. Wau wau wau..

Ok, disini Maa kongsikan apa lagi manfaat Shaklee Alfalfa Complex ni.

~ Membantu mencuci usus bagi membuang toksik.. seperti detox. pasni lancar je sistem penghadaman dan pencernaan kita
~Melegakan sembelit
~ Membantu mencuci buah pinggang/kencing kotor.. lawas buang air kecil..
~ Membantu melegakan sakit sendi/belakang.. lenguh2..
~ Membantu membersihkan darah/meneutralkan asid dalam badan
~ Membantu menghilangkan kelesuan dan tekanan
~ Meningkatkan stamina lelaki dan perempuan
~ Membuang angin dalam badan
~ Memberi kelegaan ketidakselesaan semasa haid
~ Merawat keputihan bagi wanita
~ Bertindak seperti Kacip Fatimah... wau.. ala2 jamu gitu.. :)
~ Menegangkan aset2 wanita..hihihi
~ Bagi ibu yang baru lepas bersalin, Alfalfa membantu memulihkan urat2 yang terjejas semasa proses kelahiran

Fuh, banyak kan kelebihan Alfalfa Complex ni. Maa dah rasa kesannya. Anda bila lagi. Hubungi Maa untu maklumat lanjut.







0 comments: